DEV • no-index
Helan logo

Helan reviews, ervaringen en beoordelingen

Bezoek de website
Helan reviews, ervaringen en beoordelingen
Beoordeel Bezoek de website Schrijf een beoordeling
4046
Helan logo
Website
helan.be
Categorie
Verzekeringen
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen Helan

Partena en OZ zijn per 1 januari 2022 samen Helan. Niet alleen profiteer jij van een goed draaiend ziekenfonds en betaalbare verzekeringen, maar ook thuiszorg, kinderopvang, huishoudhulp, een gezondheidsshop en vakantiekampen zijn te vinden via Helan. Het kost geld om zorg te dragen voor je gezondheid. Helan snapt dit en zorgt ervoor dat de kosten betaalbaar blijven dankzij hun terugbetalingen en voordelen. Zo regelen ze onder andere je vervangingsinkomen als je door ziekte of een ongeluk niet kunt werken. De administratie blijft zo eenvoudig mogelijk en waar mogelijk werkt Helan snel en digitaal. Meer weten over Helan? Lees de beoordelingen op deze pagina om een duidelijk beeld te vormen van dit ziekenfonds.

Over Helan

Helan is er voor jouw welzijn en staat open voor iedereen die bewust wil leven. Dit Belgische bedrijf is jouw ziekenfonds, maar ook zoveel meer. Zo schakel je Helan in als coach voor je gezondheid, kun je hier een hospitalisatie- en tandverzekering afsluiten, vind je een huishoudhulp en zorg aan huis via Helan, kun je gebruikmaken van kinderopvang en vakantiekampen en is er een uitgebreide gezondheidsshop met alles dat jij nodig hebt om gezond te blijven. Helan is ontstaan uit een fusie van Partena en OZ.

Waarom kiezen voor Helan

Bij Helan vind je allerlei diensten op het gebied van jouw gezondheid onder één dak. Daarnaast zet Helan in op preventie door vergoedingen te bieden voor preventieve onderzoeken, vaccins en medische apps. Je regelt alles gemakkelijk zelf in jouw persoonlijke online omgeving. In welke levensfase jij ook zit, Helan biedt een passend pakket. Zo staat het ziekenfonds voor je klaar als je een kindje krijgt en zijn er vergoedingen van kraamzorg tot kinderopvang. Ook als je ouder wordt en ziek bent of tijdelijk zorg nodig hebt, kun je op dit ziekenfonds rekenen.

Is Helan betrouwbaar?

Helan is ontstaan uit het samensmelten van Partena en OZ. Klanten van Partena of OZ worden per 1 januari 2022 automatisch klant bij Helan. Verder staat er een vriendelijke klantenservice klaar voor iedereen met vragen. Als je van ziekenfonds verandert geldt er altijd een wettelijke datum van overdracht. Dit is de eerste dag van het nieuwe kwartaal. Je wordt dus klant per 1 januari, april, juli of oktober. Sluit je bijvoorbeeld bij ons aan op 1 februari? Dan neemt Helan je dossier officieel over vanaf 1 april. Dit geeft je vorige ziekenfonds de gelegenheid om alles af te ronden en Helan een compleet dossier te bezorgen. Jij hoeft hier zelf niets voor te doen.

Klantenservice en klachten

Ben jij al overtuigd van de match tussen jou en Helan of juist nog niet helemaal? Bij Helan horen ze graag wat jouw vragen of opmerkingen zijn. Vul het formulier op de website in en het ziekenfonds neemt binnen 2 werkdagen contact met je op. Jij krijgt meer uitleg, antwoord op je vragen en een persoonlijk advies. Daarna beslis je zelf in alle rust of je gebruik wilt maken van de diensten van Helan.

Wil jij ook beoordelen?

Ben jij klant bij Helan of heb je ervaring met Partena of OZ? Laat dan jouw beoordeling over dit ziekenfonds achter op deze pagina, zodat je anderen helpt bij het maken van hun keuze. Vertel bijvoorbeeld of het makkelijk is om declaraties in te dienen, wat je vindt van de snelheid waarmee jij geholpen wordt bij vragen en of de online omgeving duidelijk is ingericht.

Gerelateerde bedrijven
UnitedConsumers logo
UnitedConsumers
5 beoordelingen
8,4
HEMA Zorgverzekeringen logo
HEMA Zorgverzekeringen
2 beoordelingen
9,5
Foyer Global Health Insurance logo
Foyer Global Health Insurance
2 beoordelingen
8,5
3,1
20% zou hier weer kopen
37 beoordelingen
Onze beoordeling over Helan

Helan is geverifieerd door ons expert team. De webshop Helan bestaat al jaren en staat bekend als een betrouwbare partij om zaken mee te doen. Daarnaast is Helan lid van de kamer van koophandel en is hun website beveiligd met een SSL certificaat (groen slotje). Dit SSL certificaat geeft aan dat het via de online betaalmethodes veilig is om te bestellen via Helan. Ze bieden de grootste betaalmethodes van Nederland aan op hun webshop.

Helan is van origine een Nederlands bedrijf en is daarnaast al een lange tijd actief op het internet. Hun reputatie is daarom ook erg goed. Op onze website kan jij ook een review plaatsen om andere gebruikers te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen.

Het is verstandig de website van helan.be te bekijken voor actuele openingstijden. Daar vind je uiteraard ook het uitgebreide assortiment van Helan.

Geplaatst op: 17-12-2021
Geschreven door: ErvaringenSite.nl

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Expert review
Slechtste ziekenfonds ooit

Ik ben al een paar jaar klant bij voormalige Partena. Waarvan ik verschillende verzekeringen heb. Wanneer het tijd was om een uit betaling te doen kom ik niet in aanmerking? Wanneer ik deze wil stopzetten is het een heel gedoe en kan ik ze nergens op bereiken. Kan niet wachten om hiervan weg te stappen!!

Geplaatst op: 21-03-2022
Laatst bewerkt op: 21-03-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
HELEMAAL ONBEREIKBAAR !

Dit ziekenfonds is Tf niet bereikbaar + ook geen reactie op mails. Er is hier iets niet in orde. Ik kijk uit naar ander ziekenfonds. Helan = helemaal anders ( =geen service meer)

Geplaatst op: 19-03-2022
Laatst bewerkt op: 19-03-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ziekenfonds niet bereikbaar

Ik probeer ziekenfonds vandaag 4 keer een half uur lang telefonisch te bereiken..niemand neemt op , en dit dus tijdens diensturen op een normale werkdag. Dit is echt beneden alle peil Sorry.

Geplaatst op: 17-03-2022
Laatst bewerkt op: 17-03-2022
Geschreven door: Dirk D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Ziekenfonds niet bereikbaar

Foutieve weigering terugbetaling. Geen antwoord op mails en klantendienst is telefonisch NIET bereikbaar tijdens de kantooruren..hoe kun je Helan dan wel bereiken? Je blijft gewoon aan de Tf hangen....Chatrobot is een grap. Sinds overstap van Partena naar Helan lijkt alle service verloren. Sorry, maar ik stap wel over naar ander ziekenfonds !

Geplaatst op: 17-03-2022
Laatst bewerkt op: 17-03-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Verschrikkelijk contact

Een terugbetaling van de kinesist met een papieren bewijs moet je opsturen via de post. Dit gebeurde 5 maanden terug. Op mijnhelan vinden we niks terug dat deze brief ontvangen is. Ook de terugbetaling is nog niet gebeurd. Dan moeten we contact opnemen. De chatrobbot is een grap. Bellen gaat niet, dan hang je elke dag tot 5 uur aan een lijn die nooit vrij komt (letterlijk). Een contactformulier ingevuld en een maand later nog geen reactie. Als laatste redmiddel een afspraak willen maken met een kantoor, hebben de 5 kantoren die in een degelijke straal van mijn huis zijn geen enkele plaats vrij in de agenda. Je krijgt de online agenda niet te zien, er verschijnt alleen een melding. De frustratie en de woede lopen op, onbegrijpelijk hoe slecht zo’n klantenservice kan zijn. Je bent echt ergens anders beter af.

Geplaatst op: 16-03-2022
Laatst bewerkt op: 16-03-2022
Geschreven door: Lotte V.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Abominabele service

10 jaar geleden zijn wij gaan lopen van OZ omdat ze niet correct en niet tijdig terugbetalen. Telkens moesten wij klacht indienen om een correcte terugbetaling te verkrijgen. Wij zijn overgestapt naar Partena en waren daar tevreden over de service en nu hebben we OZ terug aan ons broek met dezelfde problemen als 10 jaar geleden. Een echte bende bandieten zijn het die van jullie expert 10 op 10 krijgt, moet ik mij dan de vraag stellen of deze persoon blind is of dat hij er voor betaald is geweest.

Geplaatst op: 15-03-2022
Laatst bewerkt op: 16-03-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Rampzalig ziekenfonds

Ik wacht sinds 18 januari 2022 op een terugbetaling van Dentalia voor een scan van mijn tanden (120€) Blijkbaar is er iets mis ivm codes en dergelijke. Heb nog niets anders gedaan dan mails verzonden en gebeld (met steeds een wachttijd van gemiddeld 30 minuten) en krijg steeds mensen aan de lijn die mij niet kunnen helpen en hulp aan een meerdere moeten vragen. 2 maal werd er gemeld dat het in orde kwam. De eerste keer via een mail in de inbox van Helan, die notabene enkele dagen later opeens verdwenen is. Na een telefonisch gesprek (wachttijd weer een half uur) waar de klantendienst natuurlijk ook opnieuw niks kon terugvinden, vragen ze bijstand aan een meerdere. Ze zeggen dat ik mijn terugbetaling binnenkort ga ontvangen, dat ze alles in orde gaan brengen. Enkele uren later krijg ik een mail waarin staat dat ze de codes niet kunnen invoeren en dat ze mijn dossier moeten voorleggen aan 1 of andere controleur. En dat dit meerdere weken kan duren?!? Ik weet niet wat daar aan de hand is, maar ik heb het gehad met Helan. Ik ben reeds meer dan 15 jaren lid geweest van OZ en nooit geen problemen gehad. Ik heb een boze mail terug gestuurd dat ik enorm verward ben door hetgeen er allemaal misgaat met mijn terugbetaling. Binnenkort moet ik opnieuw diezelfde scan van 120€ laten nemen en een implantaat laten plaatsingen, ben al bang dat dit weer een probleem gaat geven. Ik ben een alleenstaande met 2 kinderen en heb het niet makkelijk. Het geld ligt niet in mijn schuif. Ik betaal mijn bijdragen en verzekeringen steeds netjes op tijd en verwacht dan ook de nodige service en correcte afhandeling van de terugbetalingen. Dan krijg je een sussend antwoord waarin ze begrip hebben voor mijn situatie. Excuseer?!? Dit ziekenfonds speelt met de voeten en vooral centen van hun klanten. Ondertussen maken ze wel reclame op de radio en de sociale media om voor Helan te kiezen. Telkens ik het radiospotje hoor keert m'n maag om. Voor je klanten gaat ronselen, zie dan eerst dat je de dossiers van de huidige klanten in orde krijgt. Dank u wel Helan om ons in de kou te laten staan.
Ik plaats nooit iets openbaar, maar hier moet dringend iets gebeuren. Er zijn vele mensen die het al moeilijk hebben en door de nonchalante houding van het ziekenfonds gaan ze nog meer problemen krijgen. Vele klanten hebben geen goed woord over deze fusie.
Dit ziekenfonds verdient 0 sterren.

Geplaatst op: 13-03-2022
Laatst bewerkt op: 13-03-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Teleurstellende klantenservice en uitbetaling

Sinds 15 jaar ben ik klant bij het vroegere OZ, tegenwoordig als je met een vraag zit, is de telefonische wachttijd 19 minuten! Op 14 februari 2022 bracht ik digitaal mijn terugbetaling voor mijn lenzen binnen, bijna 1 maand later nog steeds geen uitbetaling ontvangen. Gisteren gebeld, na 19 minuten iemand aan de lijn gekregen, om te horen dat ze achterstand oplopen wegens de fusie. Dit is uiteraard niet mijn verhaal en heb ik geen boodschap aan. De service is werkelijk ondermaats. (Vorige maand nog iets aan de hand gehad), ik wil niet weten wat dit geeft als je werkelijk iets aan de hand hebt! Het zet mij aan tot nadenken, wellicht tijd voor een ander ziekenfonds?

Geplaatst op: 12-03-2022
Laatst bewerkt op: 12-03-2022
Geschreven door: Evi V.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Nogmaals kopen? Nee
Onbereikbaar, facturering klopt van geen kanten!

De facturen kloppen voor geen meter! Bedragen komen niet overeen met de Bedragen die we kregen als overzicht! Ze zijn 3 a 4 x hoger!
En langsgaan is onmogelijk, telefoneren is onmogelijk,... absoluut niet tevreden!
Zels voor een afspraak van 30 minuten videochat moeten we 3,5 week wachten?!

Geplaatst op: 08-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-03-2022
Geschreven door: Tanja

4 / 10
1/5 1/5 1/5 5/5
Nogmaals kopen? Nee
Super slechte service en ze

Sinds de fusie met Helan is de service rampzalig! Deze week hebben ze gewoon €54 van mijn bankrekening gecrediteerd voor Vlaamse sociale bescherming. Ik woon in Brussel en kom dus niet in aanmerking voor deze betaling. Zoals gewoonlijk pakt er niemand de telefoon op. Begin Januari had ik ook problemen met hen, omdat ze tandartskosten niet wilde terugbetalen.

Rampzalig!

Geplaatst op: 08-03-2022
Laatst bewerkt op: 08-03-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
Kies dit ziekenfonds NIET of NOOIT!

Telefonisch NIET bereikbaar, wachttijden van meer dan 50 minuten, ja inderdaad vijftig minuten, en dan nog geen contact.
Op contactformulier van 31/01 is vandaag 01/03 nog steeds niet gereageerd!
Wil nieuw contactformulier sturen: lukt niet... technisch probleem.
Is dit SERVICE?
Jaren klant van OZ geweest, helaas zoeken we een ander ziekenfonds.

Geplaatst op: 01-03-2022
Laatst bewerkt op: 01-03-2022
Geschreven door: Martin D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Kortom: afzetters

Het is nu ondertussen 1 maart, en ik heb nog steeds geen ziekteuitkering gekregen voor de periode van 18/12 tot 31/12. Verschillende keren gebeld, contact opgenomen via facebook en elke keer het antwoord dat het aan de collega's zal doorgestuurd worden.
Het beste wat je kan doen is gillend weglopen en naar een ander ziekenfonds gaan.

Geplaatst op: 01-03-2022
Laatst bewerkt op: 01-03-2022
Geschreven door: Glen D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Erbarmelijk

Geen service!!! Onaanvaardbaar, ik heb werkverwijdering gekregen door mijn zwangerschap 1 /12/21 . We zijn nu 23 februari 2022 en nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, terwijl ik met een afbetaling van mijn huis zit ,3 kids en Helan neemt gewoon ook lekker hun bijdrage van mijn rekening 😅🤦🏼‍♀️. Er was elke keer wel iets die niet in orde was . Telefonisch niet bereikbaar ,mails worden amper beantwoord want corona heeft daar een heel brede rug gekregen ! Ten einde raad boek ik een afspraak in een kantoor op 7 /2/22 ,bellen ze mij op om te vragen of die afspraak wel hoeft door te gaan ???aangezien mijn dossier in orde is en ik niks meer hoef te doen , ok dan laat maar ... Op 17/02 krijg ik terug een mail dat er stukken ontbreken verder geraak je niet door ze gaan me wel op de hoogte houden ,uhu . Ik ben zonet veranderd van mutualiteit speelt beetje met iemand anders zijn voeten !!!

Geplaatst op: 23-02-2022
Laatst bewerkt op: 23-02-2022
Geschreven door: Stefanie A.

5 / 10
2/5 1/5 3/5 4/5
Nogmaals kopen? Nee
Maffia

Regelrechte maffia.

Geplaatst op: 21-02-2022
Laatst bewerkt op: 21-02-2022
Geschreven door: Yuri B.

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Ja
SLECHT

Sinds de overname zeer slechte service.
Je kan geen contact met hen opnemen, vergoeding wordt niet betaald.
Jammer dat ik niet kan overstappen

Geplaatst op: 21-02-2022
Laatst bewerkt op: 21-02-2022
Geschreven door: Frank G.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte dienstverlening. Telefonisch nooit bereikbaar. Mails worden niet beantwoord!

Meermaals geprobeerd Helan telefonisch te bereiken omtrent een dringend probleem. Ik krijg gewoon geen antwoord. Nochtans heel dringend hun hulp nodig. Dit kan niet vind ik.

Geplaatst op: 16-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

5 / 10
2/5 1/5 3/5 3/5
Nogmaals kopen? Ja
Onbereikbaar, geen service, ondoorzichtelijke papierwinkel

Wanneer je dan toch eens je ziekenfonds nodig hebt (wegens rugproblemen), merk je dat dit bedrijf je begraaft onder papierwerk, zaken 3 maal vraagt, er geen opvolging is, er geen enkel persoonlijk contact is, je dossier op de website leeg blijft (ondanks de "goed ontvangen" auto reply) en uiteraard de uitkering achterwege blijft. Ik ga alvast op zoek naar een nieuw ziekenfonds want dit is de waanzin!!

Geplaatst op: 16-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Bart V.

3 / 10
1/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Klantenservice kan iets beter

Ik vind dat Helan iets meer klantgericht kan zijn. Ze werken met uitkeringen en terugbetalingen die in deze tijden voor sommige mensen heel belangrijk kunnen zijn. Bij vele zit geld krap en als betalingen dan niet gebeuren voor welke redenen dan ook, kan dit voor problemen zorgen.
Ik begrijp goed dat papieren in orde moeten zijn maar hun online dienst is ook niet alles, als er fouten zijn weet je hier niet van tenzij je elke dag of meerdere keren per dag uw mail checkt. En als deze direct naar spam gaat, gaat deze misschien zelfs volledig verloren en zit je maar te wachten. Uiteindelijk bel je ze misschien zelf op maar ook hier zitten lange wachttijden, dus ook niet ideaal. Ik zou graag een sneller hulpmiddel zien. Als er echt belangrijke fouten zijn zou het leuk zijn als Helan een betere manier heeft om dit aan te geven. Misschien de klant even opbellen, het is maar een idee. Iets dat ervoor zorgt dat grote problemen geen kans krijgen om te ontstaan, er zijn al genoeg schulden en financiële problemen in het land. Laten we een ziekte of arbeidsongeschiktheid daar geen oorzaak van worden, niemand kiest vrijwillig hiervoor.

Geplaatst op: 10-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

8 / 10
5/5 1/5 4/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Heeft Helan maar één telefoontoestel voor heel Vlaanderen???

Reeds enkele weken probeer ik Helan telefonisch te bereiken. ONMOGELIJK! Wachttijden meer dan 45 min en nog niemand aan de lijn gekregen. Niet één keer, maar al meerdere keren gebeld. Regelmatig ook "technische storing" waardoor bellen zelfs niet lukt.
Ook een contactformulier ingevuld - na drie weken nog geen reactie ontvangen.
Wat is daar gaande? Alle medewerkers met corona???

Geplaatst op: 16-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Martin D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Verschrikkelijk

Mails worden automatisch beantwoord met 'enkel nog via contactformulier'... op contactformulier na 2 weken nog geen antwoord. De kindertherapeute/orthopedagoog waar we al jaren gaan en die steeds werd vergoed in Medicalia wordt plots geweigerd via brief, reageren lukt dus niet. Plots dubbel zoveel bijdrage afhouden van mijn rekening lukt dan weer wel via domiciliëring. Wat een klucht ! Morgen afspraak om al mijn verzekeringen te verzetten. Dit is niet meer onschuldig 'problemen bij fusie' dit is pure oplichterij. Schaam jullie Helan !

Geplaatst op: 15-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Liesbeth D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Administratieve ramp!

Get your house in order!

Geplaatst op: 14-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Degoutant

Ik zit na 2 maanden nog te wachten op mijn uitkering... Ze hebben al 100 keer beloofd te storten en dan komt weer het volgende probleem.. 2 keer terug moeten gaan naar de dokter omdat de diagnose zogezegd onleesbaar is kreeg ik maandag eindelijk hun excuses en dat ze het gingen storten na 1 maand en half als een klosjaar rond te lopen... Staat er vandaag nog niet op en blijkt dat ze zogezegd mijn rekening nummer niet hebben terwijl ik dat 100 keer heb opgeschreven op dat papier.. ze hebben zogezegd een cheque opgestuurd maar niets te vinden... Nu kan ik nog niet eens tanken om naar mijn werk te gaan? En mijn rekeningen zitten maar op te stapelen... Dankzij hun zit ik nu in de schulden.. Echt degoutant!!!! Slechtste ervaring ooit!!!!!

Geplaatst op: 11-02-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Evy B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Rampzalig

Zeer slechte service. Uitkering na meer dan 2 maanden nog niet gekregen. Gemiddeld 45 minuten in wachtrij aan de telefoon. Mails worden pas na 2 à 3 weken behandeld. Na controle bij adviserend arts (niet bij de deur) van Helan dossier nog steeds geblokkeerd, nochtans heeft hij ook geconstateerd dat ik niet in fout ben en dat ik niet gesanctioneerd moet worden. Uitleg Helan: "onze eigen experten nemen de beslissing over een sanctie, dossier blijft geblokkeerd". Weer wachten en geen zicht op een oplossing. Mijn eigen ziekenfonds maakt me nog zieker dan ik al ben. Was vele jaren tevreden klant bij Partena maar nu ze gefusioneerd zijn rampzalige service.

Geplaatst op: 10-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Anoniem

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Respectloos en Rampzalig

Sinds de fusie van OZ & Helan van een vlot werkend bedrijf, in no-time, naar een complete respectloze en rampzalig organisatie.

Customer service, niet telefonisch bereikbaar, mailtje hier, formuliertje daar ... dreigen met sancties hier en daar.
Tientallen malen dezelfde info opvragen, mails niet lezen, niet beantwoorden... weken achterstand.

Een niet aflatende stroom van digitale brievenbus alerts, of emails, nu eens van Sofie dan Jef, dan Sus, dan Ingrid of Natalie ”¦”¦ of telefonisch, na meer dan 30 minuten aan de wachtlijn te hangen... nog geen antwoorden

Helan, de kampioen in kafkaiaanse, gebrekkige, disfunctionele communicatie

Geplaatst op: 08-02-2022
Laatst bewerkt op: 19-02-2022
Geschreven door: Een misnoegde klant G.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte service. Verwachten dat jezelf eerst een factuur betaald na ziekenhuisopname

Hartstikke slechte en onvriendelijke service. Ze zijn constant formulieren kwijt. En na 5 maanden vragen ze een betalingsbewijs . Wat belachelijk is. Men kan toch niet verwachten dat ik een factuur van ruim 2000,0 ga betalen . Hiervoor ben je verzekerd. En de bereikbaarheid is belabberd

Geplaatst op: 04-02-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Henricus D.

4 / 10
2/5 1/5 3/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Super langzaam en reageren niet terug

Al 2 maanden aan het wachten op 2 terug betalingen.
Al mail gestuurd, via website, telefonisch kom ik niet door
Is mss niet al te groot bedrag maar voor mij als alleenstaande een wereld van verschil.
Ik ben al overgestapt naar een andere ziekenkas omdat het al lang wachten is op mijn geld . En voila daar heb ik binnen een week mijn geld terug.

Geplaatst op: 04-02-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Elke H.

3 / 10
2/5 1/5 2/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Bereikbaarheid regelrechte ramp!!!!

Wat een ramp. Al meerdere dagen probeer ik contact op te nemen, niemand neemt op, met soms wachttijden tot 45 minuten/keer alvorens ik de moed opgeef.
OZ nooit of te nimmer dit probleem gehad, altijd netjes en snel geholpen. Wat een drama dit!!!! Doe er iets aan!!!!

Geplaatst op: 01-02-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Alexander B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Slechte service niet bereikbaar

Verdient geen ster
Niet te bereiken niet per mail
Telefonisch een drama zeker niet bellen slecht voor je telefoonkosten

Denk sterk aan overstap te maken na ander ziekenfonds

Geplaatst op: 01-02-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Christian G.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee
Rampentelefoon

Ben nu al een week aan het bellen. Bij OZ ging het altijd vanzelf maar sinds de fusie krijg je alleen maar te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn en je nog even geduld moet hebben. Iedere keer een uur wachten zonder resultaat vind ik niet even!!! Heb toch een dringend iets dat snel in orde moet. Zo kan het niet verder. Mijn geduld raakt op.🤢🤢😈😈😡😡

Geplaatst op: 28-01-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Kitty W.

6 / 10
2/5 1/5 3/5 5/5
Nogmaals kopen? Ja
Incompetent

Gaan niet zorgvuldig om met onze centen, geraken documenten kwijt en we lopen zo uitbetalingen mis. Incompetentie viert er hoog tij.
Zijn bovendien ook niet bereikbaar. Verdienen geen enkele ster. Slecht Slecht Slecht.

Geplaatst op: 30-01-2022
Laatst bewerkt op: 12-02-2022
Geschreven door: Chantal D.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Nogmaals kopen? Nee

Schrijf een review over Helan
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
UnitedConsumers logo
UnitedConsumers
5 beoordelingen
8,4
HEMA Zorgverzekeringen logo
HEMA Zorgverzekeringen
2 beoordelingen
9,5
Foyer Global Health Insurance logo
Foyer Global Health Insurance
2 beoordelingen
8,5

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Helan een betrouwbaar bedrijf?

Er zijn 37 beoordelingen geplaatst over Helan. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3,1 gekregen, waarbij 20% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

In welke sectoren is Helan actief?

Helan is vooral actief in de categorie verzekeringen.

Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

Heb je een positieve indruk gekregen door de Helan reviews? Dan kun je naar de website van Helan gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.

Alle subcategorieën uit deze categorie